Monday, January 11, 2010

RM500 ribu duit rakyat , bagi kat gereja?

Apahal ni?

Gua bukan nak kurang ajar atau nak nak melawan pemimpin.

Gua cuma nak tanya, apa rasionalnya kerajaan nak derma RM500 ribu kepada gereja yang terbakar kat Desa Melawati tu?

Salah kerajaan ke gereja tu terbakar? Nampak macam kerajaan yang bersalah dalam hal ni bila senang2 je nak bagi diorang duit setengah juta tu.

Itu baru satu gereja. Macamana kalau gereja2 lain yang terbakar pun mintak jugak? Silap2 lepas ni ada yang tak terbakar, sengaja dibakar supaya dapat gereja baru, yang dibiayai sepenuhnya oleh kerajaan. Ye lah, takkan semua gereja tu bernilai RM500 ribu, ada juga yang modal campur dengan asset yang ada, tak sampai pun RM300 ribu. 

Habis tu, takkan kerajaan nak bayar semua? Apa pulak kata penganut Hindu yang kuil mereka dirobohkan kat Selangor tu? Kalau mereka mintak, adakah kerajaan boleh kata tak nak?

Lagipun, takkan mereka takde insurans... gua pasti diiorang semua ada insuran punya. So semua kejadian2 terbakar, dibakar, vandalisme ni semua memang covered by insurance, habis tu nak buat apa kerajaan perlu bayar balik?

Adoiiii, sekarang ni macamana? Terlajak perahu boleh undur lagi tok, dah terlajak kata ......

Gua dah makin panas ni!!!! Duit gaji gua potong tiap2 bulan bayar income tax, sekarang diorang nak guna buat gereja baru pulak..... jahanam!!

No comments:

Post a Comment